onsdag 1 juni 2016

Ren tortyr!

Hallåjam!

Nu skall ni få höra vilken hemsk behandling vi fick utstå i morse, jag är fortfarande i chocktillstånd.

Matte gick upp som vanligt och vi fick frukost i vanlig ordning. Sen gjorde hon i ordning sig för det där jobbet och vi fick lite till mat. Matte delar alltid upp frukosten i 2 delar. Så långt var allt som vanligt. Men sen öppnade matte en gottispåse och naturligtass sprang vi alla 3 in i köket, tom Hasse fast han inte gillar gottisar, han är lite tokig ibland...
Men sen, när vi mumsar som bäst så går matte ut ur köket och stänger dörren. Sen får vi sitta där i flera kattiljoner timmar. (matte inflikar, det var ca 10 min)
När matte äntligen öppnade dörren så hade hon med sig vettisen Emma
Stackars Hasse blev så stressad och rädd att han sprang runt i hela köket i panik och försökte gömma sig, men matte fångade snabbt upp honom och Emma gav han ett stick i nacken och sen blev han utsläppt. Men han hann hämnas på matte genom att ge henne flera djupa klomärken i armen, men det kunde hon gott ha tycker jag.
Efter det var det min tur. Jag blev upplyft och fick också ett stick i nacken och undersökt i munnen vad nu det skulle vara bra för. Emma sa att mina tänder såg fina ut men det hade jag kunnat jama till henne redan innan. Men sen kom det värsta! Jag har ända från första dagen jag flyttade hit för 6 år sen bestämt jamat till matte att mina klor är förbjudet område och dem skall hon inte röra. Hon har försökt några gånger men då har jag bestämt gett henne tassen. Innan jag hann förstå vad som hände så tog matte upp mig i famnen och satte sig ner med mig i knät och sen klippte Emma klorna på mig!!! Jag var så chockad att jag inte ens kom mig för att protasstera. Får man göra så???
Jag känner mig djupt kränkt!
Bosse fick också ett stick i nacken efter det och tyvärr såg hon att han har tandsten. Det var inte mycket och det var ingen inflammation men matte skall boka tid i sommar när hon är ledig så de kan ta bort den.
Efter det gick både Emma och matte. Jag tänkte först att jag skulle vara sur på matte när hon kom hem på kvällen, men jag glömde bort den när vi fick mat. Tom Hasse var precis som vanligt på kvällen.
Men det ursäktar inte morgonens kränkningar tycker jag, skall nog ringa kattombudsmannen och fråga om man verkligen får göra så här.

10 kommentarer:

  1. Tror ni får gå högre upp än till Kattombudsmannen. HKD, Högsta KattDomstolen är nog det minsta. Man får tänka på att allt hände x 3 också! Hoppas ni hämtar er. Emma är ju annars en sympatisk människa liksom er matte. Undrar vad som flög i dom?

    SvaraRadera
  2. Läskigt och hemma också! Men ni slapp ju faktiskt att bli instängda i transportburen och att åka brummis. Hoppas att ni mår bra nu och att ni fick extra gottisar igår.Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Vi håller med Dui och Deo, ni slapp både transportbox och brummisresa. Det var fint av Emma att komma hem till er.
    Hoppas att ni har fått extra gottistilldelning efteråt.

    ❤ Tröstebuffar ❤

    SvaraRadera
  4. Herrejam, jamar helt med Kattson, detta är ett klart fall för Högsta Kattdomstolen! Håller tassarna att ni får rikligt med kompensation, det borde vara dryga böter på sådana här tilltass!!
    Tröstande tassklappar

    SvaraRadera
  5. Vi är mållösa av häpnad här - om man inte är säker för vettisar i sitt eget revir, hur kan man då någonsin känna sig säker?!? Tror att vi får postera ut vakter vid alla dörrar här hemma, för säkerhets skull.

    Tass från Majsan, klosterkatternas abbemissa.

    SvaraRadera
  6. Tänk att inte kunna känna sig säker från inträngande vettisar i sitt eget hem?! Att bli kloklippt är såklart ett rent övergrepp! Hur ska du då kunna klösa ordentligt och ge matte tassupunktur på fötterna?

    SvaraRadera
  7. Vettisar - dessa häringa däringa sticktanter är bland det värstaste som finns. *ryser* De kränker våra kattliga heder och ära! Fy katten! *slår tassarna i vattenskålarna*
    Kurrelisvansvift från Buddis von Storpoffen och Farbror Lillen. ♥

    SvaraRadera
  8. hemmamammafru.bloggplatsen.se12 december 2016 kl. 01:37

    Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
    Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m

    Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

    Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.

    Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

    Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

    Jag prata om min stora passion och det jag älskar att göra i livet är: hundar, hästar (rider), åka utför och på längden, seglar, vandra, fjället, dragträning, promenader, träning, sticka, vänner, grillar, äventyr m.m

    Söker nya seriösa vänner att lära känna.

    Min bloggadress:


    http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  9. Mjausan på dig Alice, jamans kul att du kom och tassade in hos oss, tassarna upp.
    Mjausan, ja vi ska försöka jama oftare nu på det häringa nya året, vi lovar, =^..^=

    tass tas

    SvaraRadera
  10. Mjausan, ja nu finns det bilder på våran nya kompis
    tassa in och hälsa på våran kompis,

    Tasskram

    SvaraRadera