söndag 17 maj 2015

Luddbollen

Hallåjam, Bosse här!

Jag måste få jama lite om den här luddbollen matte kom hem med för några dagar sen.
Han är jamarliten och visserligen väldigt söt, men ni kan inte ana vilka friheter han tar sig.

Det började med att han spatserade runt i hela lägenheten utan att bry sig speciellt mycket om varken mig eller Alice. Hallåjam - skall man inte fråga om lov först?

Lite senare när jag skulle få blötmat så skulle givetvis luddbollen också ha och kan ni gissa vad som hände? Han STAL min mat mitt framför nosen på mig! Först slängde han i sig sin mat och innan jag ens hade börjat äta bytte han skål och åt upp min lika snabbt. Det här händer varje gång om inte jag får äta ensam på diskbänken - får man göra så?

Senare hoppade han upp i soffan för att sova och stal Alice älsklingsfilt. Se bara hur han vräker ut sig....

Så här ligger han bredvid matte varje kväll utan tanke på att det faktiskt är Alice filt.

Jag har fått en egen kattong av matte som står i soffan, där ligger jag varje kväll.

Den har purrfekt storlek och jag gillar verkligen den.
Men tror ni jag får ha den ifred nu? Nä, nä, luddbollen har stulen den också! *upprörd*

Dessutom kan väl alla se att han är för liten för min kattong?

Han får allt ta och lära sig lite hyfs tycker jag!

Matte här:
Än så länge går allt över förväntan. Bosse och Alice har full koll på Hans, men de sista 2 dagarna har det inte varit några fräs alls från någons sida (väldigt få innan) och de hälsar och nosar ofta på varandra. Hans sover avslappnat i soffan och både Bosse och Alice kan slappna av inte långt ifrån.

7 kommentarer:

  1. De ligger nog snart i EN hög alla tre :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Hej Bosse, ojojoj - lille Hans har visst en hel del att lära sig - snacka om att liksom bara tassa in å göra sig hemmastadd! Förstår att du e lite upprörd men oj va sööööt han e'!

    SvaraRadera
  3. Klart ni blir upprörda när luddbollen inte riktigt har lärt sig hur man uppför sig i ett hem med katter. Han lär sig så småningom. Han kommer nog låta dig äta din egen mat också så småningom, men han har nog fått slåss för den lilla mat han fått tidigare, och sånt sitter i ett tag. Brukar gå över när man förstår att man inte längre behöver slåss om varje tugga.

    SvaraRadera
  4. Låter som Hans funnit sig väl tillrätta! Förstår att ni blir lite irriterade men det blir nog bättre! Nospussar på er finingar

    SvaraRadera
  5. Oh, så spinnande att ni har fått en ny luddboll i huset! <3 Lite förargligt att han snor mat och lådor, men snart har ni lärt honom vett och kattikett ska ni se, och då kan ni ha buskul tillsammans :-)
    Till matte: Härligt att det funkar så bra, Hans verkar ha funnit sig väldigt väl till rätta att döma av den avslappnade kattityden på bilden :D Nu viskar en liten gråvit katt i mitt öra - vad jamar du Tasse? Vill du att Hans ska kallas för Hasse, för att det rimmar på Tasse? :D
    Grattis till nya familjemedlemmen från oss alla!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Hmm , ser inte bra ut det där att han tar sig sådana friheter redan ;-)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Hans ser verkligen ut att stortrivas! Hoppas att ni kan samsas om kattonger och favvofiltar. :-) Kurr och burr.

    SvaraRadera