torsdag 30 januari 2014

Klena gnälliga brorsor

Hallåjam!
Fyjam vad gnälliga småbrorsor kan vara!
Ikväll när matte kom hem och vi hade fått mat så busade jag lite först med Mårrgan. Vi jagade varandra och hade kul och sen började vi busbrottas. Men så fort jag bet honom lite i nacken så pep han som en liten tjej och givetvis är det jag som får skulden av matte. *fnysjam*
Lite senare busar jag med Bosse och tror ni inte samma sak händer och jag får skulden igen. *surar*
Är alla killar lika klena och gnälliga när man busar lite?
Matte brukar säga att jag inte förstår hur hårdhänt jag kan bli ibland, men hallåjam, ett litet bett i nacken skall väl en kille tåla? Bosse är ju dessutom större än mig.



Blogger krånglar fortfarande för oss när det gäller att ladda upp bilder, men nu lyckades vi med Chrome som webläsare, men matte gnäller att hon inte gillar den. Nån som vet vad det kan vara för fel när vi inte kan ladda upp bilder med Internet Explorer 11? Vi väljer lägg till bild, letar upp bilden och markerar den - sen händer ingenting utan hela bloggen låser sig. Vi har väntat flera timmar utan att det händer något.

Nu när det fungerar med Chrome skall vi passa på att visa en bild på söta Rasmus som sitter och luktar på de fina tulpanerna. Matte tog bilden sist hon var hemma hos Stationkatterna. Visst är han stilig?


Matte jobbade nästan hela förra helgen och även sent den här veckan, så nu längtar vi alla 4 efter lite fredagsmys i morgon och en lugn goshelg! Matte har lovat köpa med sig semlor imorgon så vi kan fira att hon fyller år. *slick om nosen*

12 kommentarer:

  1. Grattis i förskott till fina matte! Klart att killarna måste tåla lite..tunnisar.. Hoppas att ni får en riktig myskväll med mycket grädde! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hälsar och tackar!
      Ja visst borde de tåla lite mer!
      *nosbuffar*

      Radera
  2. Vi grattar matte i förskott med :) GRATTIS, Grattis, grattis!!!
    Exploder vet vi inget om alls, det var länge sen sist jag använde den. Gillar den inte och har ingen aning om vilken variant som finns i datorn.
    Jag gillar Chrome och har använt den i flera år. De få gånger den har strulat blir mitt nästa val Firefox hellre än Exploder. Hoppas att du får rätsida på den.
    Kram å nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hälsar och tackar!
      Explorer brukar aldrig krångla för oss, det är bara nu med blogger och vi gillar inte alls crome
      *nosbuffar*

      Radera
  3. Stort grattis till matte på födelsedagen! Hipp hipp hurrjam! Tyvärr vet vi inte vad som krånglar med Explorer (vi använder Firefox), men tyckeratt blogger krånglar liteväl mycket nu. Svårt att spara, svårt att ladda upp bilder mm. Hmm, vad skumt, hade Bosse och Mårrgan ångrat sig och ville inte leka längre? För inte kunde det väl vara ditt nafs, väl...? Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte jamar tack!
      Jag vet inte riktigt varför de pep, för mitt nafs kan knappt ha känts något alls...
      *nosbuffar*

      Radera
  4. Hipp Hipp KURRA på er mattes födelsedag !
    Min matte använder bara Google Chrome som webläsare numera , eftersom hon tröttnade på allt krångel som det var med Explorer när hon skulle hjälpa mig blogga.
    Tror nog att dina bröder är av den klena sorten , för jag hade då aldrig pipit ;-)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hälsar tack!
      Ja visst måste de vara småkillarna som är klena? För det kan aldrig vara mitt fel! *klorna i kors*
      *nosbuffar*

      Radera
  5. Verkar som om du måste träna brorsorna lite. Ett bett i nacken ska de väl klara av utan att skriva? Och STÖRSTA GRATTISET till matte på födelsedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hälsar tack!
      Visst borde de klara av ett nafs i nacken? De är ju killar...
      *nosbuffar*

      Radera
  6. Förstår vad du menar, man blir alltid utsedd till syndabock. Jag gillar ju att jaga efter Harissa och bita henne i bakbenen om jag får möjlighet, hon skriker inte men fräser och matte är snabbt där för att göra skillnad. Lite lek ska hon väl tåla?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det taskigt att vi alltid får skulden? Lite lek har väl ingen dött av?
      *nosbuffar*

      Radera