söndag 30 augusti 2015

Hasse här

Hallåjam, Hasse här!



Nu har jag äntligen fått matte att hjälpa mig att jama lite om mig själv. Nu har jag bott här i ett par månader och jag måste jama att jag trivs jamarbra! Matte är helt ok förutom att hon är lite snål med mat. Farbror Bosse är jamarsnäll och jättekul att leka tafatt och svanskull med. Han är en hejare på att fånga flugor också, jag får nog öva lite för att komma upp i hans nivå. Tant Alice är också snäll och superkul att busbrottas med, det gör vi flera gånger om dagen.


Här finns det många sovplatser att välja mellan. Mina favoriter är den här filten, klösträdet och badrumsmattan.


Handfatet är också bra att vila i lite så man kan hålla koll på matte när hon går på sin porslinslåda. Sen är vattenkranen jamarspinnande! Bosse kommer ofta när matte sitter på lådan och hoppar upp och då brukar matte sätta på kranen och han dricker från den. Jag har försökt göra likadant men jag kan för kattsinge inte komma på hur han gör. Det ser så enkelt ut, och jag har försökt både att bita av vattenstrålen, försöka fånga den med tassarna och när jag studerar den närmare brukar jag alltid bli blöt på hela huvudet. Dumma vattenstråle! Men jag skall nog överlista den någon dag! Jag övar flitigt varje dag.


Här tar jag och Farbror Bosse en vilpaus i busandet. Det finns massor av roliga leksaker här. Mina favoriter är muslingar och studsbollar. Min egen svans är också jättekul att jaga, speciellt i badkaret (utan vatten naturligtass) för där halkar man runt så skojsigt.


Här tar vi en kattlur alla 3. Matte har dessutom byggt klart klösträdet så det går ända upp till taket och har 2 avsatser till. Vi gillar verkligen vårt klösträd alla 3, både att busa och att sova i.


Det enda jag kan klaga på här är väl maten som är lite väl snålt tilltagen. Vi får blötmat morgon och kväll men däremellan svälter vi nästan. Här försöker jag tigga till mig lite rester av mattes middag, men ni ser ju att det är lika snålt där.
Matte inflikar: Hasse är ett riktigt matvrak och skulle kunna äta nästan hur mycket som helst. I början hetsåt han verkligen och fick till följd av det problem med magen. Så de får mat ofta men lite och nu på slutet har han börjat äta nästan normalt och det har tom hänt någon enstaka gång att han har lämnat några smulor. Magen har även blivit nästan bra.
Pussi blötmat är favoriten men torrisar ser jag som enbart nödproviant när svälten är nära. Gottisar är jag inte heller förtjust i, men jag gillar det mesta som matte äter, speciellt såser. Men det allra gottigaste som finns är lagrad ost! *slick om nosen* Då blir jag så ivrig att jag klättrar på matte för att komma åt en bit.


Nu vet ni lite mer om mig.
Tass på er allihopa!

13 kommentarer:

  1. Hej Hasse !
    Kul att äntligen få se lite bilder på dig !
    Tror nog att du fått det bästaste av hem , även om den där 2-benta är snål med maten ;-)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Vad Hasse är söt! Och vad trevligt skrivet det är, jätteroligt att läsa!

    SvaraRadera
  3. Som vi har VÄNTAD på att få höra från dig! Du verkar ju ha det superbra å va'söt du är!! Hör av dig snart igen om du har ngt skojsigt att berätta.
    Jag gillar också lagrad ost - speciellt ngt som matte säger heter parmesan:-)!

    SvaraRadera
  4. Tänk att du beskriver precis samma problem som jag har med matfördelningen! Blötmat morgon och kväll, med varför detta uppehåll under dagen??? Annars ser jag att du har det jamarbäst på alla sätt, och väldans pigg ser du ut också! Väldigt roligt att få läsa om dina upplevelser!

    SvaraRadera
  5. Åh så kul att du tassar!Vi VET att du har kommit HEM, mycket bättre kan man nog inte ha det med en sån matte och så fina kompisar! Extra kul med alla fina bilder också! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Åh vad vi har saknat dina tassinlägg här, Hasse, mjausan
    Kul att du tassade här iaf, mjausan
    Fina bilder du tassat in också, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
  7. Tänk vilket paradis du kommit till. Du hade allt tur, liksom Alice och Bosse när de kom till matte. Konstigt att du inte ser utmärglad ut alls på bilderna, men de kanske är retuscherade? Jättefin kattställning ni har. Förstår att det är full fart hemma hos er för det mesta.

    SvaraRadera
  8. Oj, här var det ett helt gäng med katter! Så fina ni är :)
    Ville bara säga hej till Alice som har tassat runt i min blogg. Fast det kanske ni gör allihopa? Välkomna hälsar Mimmi

    SvaraRadera
  9. Oh, så roligt att få både se dig och läsa om dig!! *klappar tassarna* Härligt att du trivs så bra, och det där med maten - du får säkert matte på andra tankar snart, bara du är envis och uthållig :D
    Kul att ni funkar så bra ihop också <3
    Och så fin du är, dina ränder är ju jamarsnygga!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. I would be extremely grateful to you if you could find the time to
    answer these questions http://bit.ly/1ivCo48

    Thankfully
    Kenno Ruul, DVM
    PHR Institute
    PR Manager

    SvaraRadera
  11. Vilket kanonhem du fått. Det är annat än att vara hemlös och springa omkring och leta efter mat och skydd.

    SvaraRadera
  12. Hej Alice!
    Ville bara jama om att du vunnit budgivningen på metallkatten!
    Här kommer texten från Catbook:

    *AUKTION TILL FÖRMÅN AV DJURENS CHANS*

    Metallkatten:
    material sten och metall
    ca 11x11 centimeter
    extremt charmig
    lite vass
    räddat från Mallorca
    längtar efter ett eget hem

    Startbud: 100 kronor
    Dela gärna!
    Obs: bud läggs bara i originalinlägget.
    Matte betalar frakten.
    Auktionen slutar söndag kväll klockan 21.
    Det vinnande budet sätts in på Djurens Chans konto Plusgiro: 584660-5 eller Bankgiro: 716-9550. Märk betalningen med "metallkatt"

    SvaraRadera
  13. Hej! Nu har vi läst hos er. Matte har slarvat med sånt. Pelle finns inte kvar att hålla koll på henne.
    Nu ska vi busa med julen, vad nu det är, matte säger att den kommer snart.
    /Klemens den snygge(fd skygge) MajaGräddnos, Gumman och gästen LillaGrå

    SvaraRadera