Oj vilket humör matte var på ikväll när hon kom hem jamarsent. Hon hade tillbringat eftermiddagen med sin styvmamma och hennes man och haft det jättetrevligt. Det är så sällan de ses så hon var så glad. Dessutom hade de åkt iväg för att fira mattes farmor och haft det jättetrevligt där med.
Men när de var där så såg matte blombuketten hon hade beställt och fått budat dit i tisdags för ganska mycket pengar och den var en eländig syn. Den blombutiken som hade kört ut dem hade verkligen lurat både matte och hennes farmor. Nästan hela buketten bestod av såna där kvistar/småblommor man brukar fylla ut en bukett med och som nästan inte kostar något. Sen var det några få kvistar med små lila blommor och två små pioner och en kvist med vissna minirosor. Matte skulle inte ens ha gett 50 kr för den, men hade betalat nästan 10 gånger mer...
Förmodligen tänkte de som gjorde buketten och körde ut den att den skulle till en tant på ett äldreboende och då är det inte så noga och att den som betalat/skickat den inte kommer se den ändå.
Fyjam för människor som luras!
Nu skall vi gosa lite med matte och överjama henne att gå och klaga i blomaffären där hon beställde blommorna, hon tog dessutom kort på buketten.
SJÄLVKLART ska matte klaga i blomaffären, det får ni verkligen se till! Sånt där ska man inte finna sig i!
SvaraRaderaVi skickade iväg matte idag till blomaffären.
Radera*nosbuffar*
Matte SKA klaga i affären!!!
SvaraRaderaJättebra att hon tog kort på buketten som "bevis". ÄR dom struliga med hennes reklamation, kan hon alltid berätta vilken butik det var i bloggen eller fejjan och vi 08-or ser till att varna våra vänner för deras lurendrejeri!
Matte pratade med tjejen i vår blomaffär idag och hon höll med matte och lovade ringa blomaffären som skickade blommorna på måndag. Vi får se hur det går.
Radera*nosbuffar*
Fyjam så tråkigt att dom skickat ut dåliga blommor !
SvaraRaderaEr matte måste jama till dom i butiken att så gör man INTE !!
Matte blev jamarledsen men vår blomaffär höll med matte. Vi får se på måndag vad som händer.
Radera*nosbuffar*
Det var det värsta vi hört! Vilka fula typer som luras på det sättet! Bra att ni stöttar matte så hon kan morra till ordentligt, för sådant här ska man ju inte finna sig i! Bra att hon tog foto av buketten. Vi håller tassar och tummar att matte får en ny jamarfin bukett - eller pengarna tillbaka!
SvaraRaderaKramar och tassklappar
Vi tycker att bland de fulaste man kan göra är att lura såna som inte kan försvara sig själva. Matte har pratat med vår blomaffär och de lovade försöka lösa det hela på måndag när de pratar med den andra butiken som skickade blommorna.
Radera*nosbuffar*
Sånt där är jamartråkigt. Jag tycker din matte ska lägga ut namnet på blomsteraffären, så ingen annan råkar ut för detta. Blogghjälpen råkade ut för nåt liknande för några år sedan då hon beställde blommor på NKs blomsterhandel till en väninnas begravning. Hon hade talat om att hon ville ha milda färger och också vilka milda färger hon ville ha. Buketten såg ut som värsta tomteruskan. Trots att blogghjälpen skrev till blomsteraffären och klagade bevärdigade de inte henne med ett svar ens. Inga fler blommor därifrån alltså.
SvaraRaderaMen fyjam för NKs blomsterhandel! Det är jobbigt nog med en begravning, man skall inte behöva vara ledsen för att blommorna blev fel också!
Radera*nosbuffar*
Så fräckt! :( Kurr och burr.
SvaraRaderaRiktigt nedrigt gjort!
Radera*nosbuffar*